Vissenschool: visles op de basisschool

Maandag, 2 januari 2023

Steeds meer hengelsportverenigingen zijn actief met het Vissenschoolproject. Zij bezoeken de basisscholen in hun omgeving en verzorgen er een visles en een visexcursie. Zo maken bijna alle kinderen op de basisschool kennis met de sportvisserij als hobby en de hengelsportvereniging als leuke club om lid van te zijn.

Vissenschool: visles op de basisschool

Het programma van een visles bestaat uit twee delen: ruim een uur biologie - de visles - en # twee uur visexcursie.

Met een powerpoint presentatie worden de kinderen wegwijs gemaakt in het leven van de vis.
Daarna wordt er ook daadwerkelijk gevist.

Alle materialen zoals het lesboekje en hengels worden verzorg door de vismeester. De hengelsportvereniging zorgt indien mogelijk voor vrijwilligers aan de waterkant.

Kosten zijn er niet aan verbonden, alleen een groep enthousiaste kinderen.
De lessen zijn geschikt voor groep 7/8 van het basisonderwijs.
Wilt u een visles aanvragen dan kan dit via de vereniging (secretarishsvdeest@outlook.com) of kijkt u eens op www.sportvisserijnederland.nl/

Brochure visles op de basisschool